به نام خداوند بخشنده مهربان


این پستی گه میخوام براتون بزارم دوستانم در مورد پول میخوام کمب برای دوستانم توضیح بدم برای دوستان عزیزم

امیدوارم که خوشتون بیاد دوستان گل خودم


🖍تقویت پول

🌸به بیان ساده یعنی اینکه از منابع و پول کمتر، بیشترین بهره را ببرید. یعنی اینکه اگر شما برای یک سرمایه گذاری مطمئن نیاز به ۵ میلیون تومان پول داشته باشید بتوانید ۳ میلیون یا بیشتر آن را از بانک یا منابع دیگر تامین کنید و تنها دو میلیون و یا کمتر را خودتان تأمین کنید و بتوانید ارزش افزوده خوبی از سرمایه گذاریتان بدست آورید دارای هوش مالی تقویت پول هستید.

🌸البته این بحث مشروط بر این است که بتوانید سرمایه گذاری خود را کنترل کنید. اگر یک سرمایه گذار فاقد هوش مالی کافی برای کنترل سرمایه گذاری باشد، استفاده از پول وام برای سرمایه گذاری کاری بسیار پر خطر است. بسیاری از افرادی که از نابسامانی بازار املاک آسیب می بینند کسانی هستند که بر روی افزایش قیمت خانه و تورم حساب کرده اند. آنها فکر می کنند با بالا رفتن قیمت خانه شان ثروتمند شده اند و شروع به ایجاد بدهی برای خود می کنند در حالیکه این اشتباه بزرگی است.

🌸با افزایش قیمت مسکن حاصل از تورم و یا پرید زمانی دوران رونق مسکن، این افراد نیستند که ثروتمند می شوند بلکه این ارزش پول است که کاهش می یابد. بخاط دارم زمانیکه در ابتدای دوران رونق مسکن در سال ۸۵ وارد بازار مسکن شده بودم و چند خرید و فروش بر سود انجام دادم روزی به خود آمدم و دیدم آنچه که برای من باعث ایجاد سود شده بیشتر از آنکه مهارتهای تجاری من باشد سوار شدن بر موج بازار بوده است. در حالیکه شاید خیلی از مهارتهای مورد نیاز برای سرمایه گذار بودن در این بازار را هنوز بلد نبودم.